X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Istota szkoleń dla instruktorów fitness - stanowisko Les Mills

24 cze 2020

Sytuacja pandemii spowodowała wiele strat w Naszej branży ale również otworzyła oczy na rozwiązania, po które być może nie sięgaliście wcześniej. Dla wielu klubów zajęcia grupowe on line okazały się jedynym łącznikiem z klientami zamkniętymi w domach dzięki czemu nadal czuli przynależność do grupy.

Dziś nastał czas podsumowań: na ile udało się utrzymać więzi z klubowiczami, jaka jakość towarzyszyła zajęciom on line, o co powinniśmy zadbać na przyszłość gdy sytuacja się powtórzy, jak przeszliśmy przez ten kryzys w klubach w zespołach?

Oprócz tego nadal pozostają standardowe wyzwania w naszej branży. Czyli:

  • konkurencja – ilość i różnorodność klubów fitness wzrasta.  Globalnie* o 300% zwiększyły swoją popularność kluby butikowe. O co zadbać aby się wyróżnić?
  • konsument – około 80% użytkowników strefy fitness globalnie* to osoby z generacji młodego pokolenia (17-25 lat). Czy klub fitness ma ofertę dla nich?
  • technika, rozwiązania on line – dostępność do darmowych aplikacji, ćwiczeń on line jest coraz większa. Czy Twój klubowicz ma powód aby przyjść właśnie do Ciebie?
  • retencja – około 50% klubowiczów rocznie* odchodzi z klubu…….

Wobec tych faktów wielu właścicieli klubów fitness dziś zaczynają dostrzegać dużą potrzebę rozwoju i edukacji swojego zespołu. Co wydaje się logiczne. Instruktorzy, trenerzy i cały zespół osiągnie takie rezultaty i cele biznesowe na jakie pozwalają im ich obecne umiejętności.

W Les Mills wspieramy zarówno biznes jaki i zespół w edukacji aby móc osiągać swoje cele. Podam Tobie przykład z sali fitness. Jeśli fitness manager informuje Cię, że rentowność zajęć fitness wynosi 35 osób na sali na najbliższy kwartał to zaczyna się cała masa pytań: Jak to osiągnąć? Co sprawia, że klubowicze przyjdą do Ciebie na zajęcia i będą wracać regularnie na trening? O co zadbać gdy mam różnych klubowiczów na zajęciach?

Zwrócę Twoją uwagę na fakt, że coraz więcej właścicieli oczekuje, że to instruktor fitness lub trener postawi sobie takie pytania. Zatem zmienia się w naszej branży świadomość odpowiedzialności za biznes. Do lamusa przechodzi trend kiedy instruktor przychodził na zajęcia, włączył muzykę a jego jedynym celem była dobra zabawa.  Dziś jako instruktor coraz częściej uczestniczysz w spotkaniach, webinariach których celem jest między innymi uświadomienie Tobie jakie są plany biznesowe klubu i jak można je osiągnąć na sali fitness.

Dziś podpowiadamy jak radzimy sobie z takim wyzwaniami w oparciu o edukację instruktorów w systemie Les Mills. Zacznijmy od dopasowania instruktora do programu czyli do rodzaju zajęć. Zachęcamy aby najpierw sprawdzić jaka forma jest dla Ciebie odpowiednia, w której będziesz najbardziej autentyczny/na. To połowa Twojego sukcesu. Dzięki temu szybciej zbudujesz zaufanie uczestników. Nic tak nie rujnuje relacji jak widok instruktora, który zmusza się do zajęć albo udaje radość. Fitness to branża motywacyjna i mocno relacyjna więc wszystkie miękkie umiejętności jak empatia, szczerość, autentyczność są na pierwszym miejscu. Kolejny element to technika, choreografia. Uczymy tego przez cały czas, co kwartał. Różnica polega na tym, że jako instruktor Les Mills otrzymujesz gotowe materiały treningowe, które tworzą zespoły trenerskie w Les Mills na podstawie badań, fizjologii treningu i określonego standardu. Są dwa plusy tego rozwiązania. Biznesowo klub fitness otrzymuje standard usługi jakim są zajęcia grupowe co wpływa na sprzedaż i retencję a po drugie instruktor ma czas na rozwijanie innej najważniejszej umiejętności w zawodzie instruktora czyli komunikacja i coaching. Dziś sama komenda „super ci idzie” nie wystarcza. Dziś trzeba wiedzieć co mówić, jak, do kogo i kiedy, żeby klubowicz miał motywację i chęć na więcej.

Mamy około 14 różnych programów, w których możesz rozwijać powyższe umiejętności aby stać się ekspertem w swoim zawodzie i zdobyć możliwość pracy na całym świecie, wszędzie tam gdzie są kluby partnerskie Les Mills. Więcej szczegółów na www.lesmills.com lub napisz nordic@lesmills.com

Nasze najbliższe szkolenia odbywa się w Warszawie BODYBALANCE® 18-19 lipca, BODYPUMP® i BODYBALANCE® 15-16 sierpnia. Zapraszamy

 

x
Zapisz się do newslettera